Saturday, April 07, 2007

07-04

En we zijn weer een paar dagen verder. Natuurlijk lukt het mij nooit om zoiets dagelijks bij te houden. Is op zich ook niet zo erg, maar in dit geval baal ik er wel een beetje van. Ik had donderdagavond zo'n geweldige inspiratie, ik wist precies wat ik moest opschrijven, maar geen computer in de buurt. En eerlijk is eerlijk, als je in het ziekenhuis ligt, ga je niet 's avonds om 23.30 uur nog even de afdeling af om een weblog bij te houden. En nu weet ik natuurlijk niet meer wat ik daar had opgeschreven.

Het gaat overigens goed met me. Ik lig niet meer in het ziekenhuis, ik ben gisteren ontslagen. Wat ontzettend fijn om gewoon weer lekker thuis te zijn bij mijn lieffies en mijn eigen spulletjes weer om me heen te hebben. Mijn astma lijkt zich te stabiliseren, alhoewel ik nog wel wat veel hoest en nog een heleboel medicijnen moet nemen. Ik ben op een onderhoudsdosering Prednison naar huis gegaan, niet leuk maar wel even noodzakelijk en daarom is mijn nieuwe beweegplan dus ook zo belangrijk. Ik wil echt proberen om wat kilo's af te vallen in plaats van aan te komen, ondanks het Prednison gebruik. Zal niet makkelijk worden, maar ik heb er wat foefjes voor. Ten eerste fiets ik nu meer, ik wil echt elke dag toch zeker een half uurtje fietsen. En als ik snaaitrek krijg ga ik voor de gezonde alternatieven. Straks gaan we gezellig naar de markt en daar ga ik allemaal lekkere dingen voor een gezonde groentensoep halen en voor een zalige salade voor als het echt eens even niet wil. En wilskracht...en ja ik weet dat dat bij mij niet mijn sterkste punt is, maar ook daar kun je aan werken.

Zondagavond komen de jongens trouwens ook weer even. Echt super leuk. Ik baalde er echt van dat ik vorig weekend niet thuis was toen die monsters bij hun papa waren. Maar dat ga ik nu goed maken met ze, ik ga ze schandalig verwennnen..;-) Alhoewel dat pedagogisch niet verantwoord is natuurlijk. Gelukkig hoeft Mike ze deze keer alleen maar op te halen en komt Kris ze maandag zelf weer halen. Dat scheelt weer zo'n 2,5 uur aan reistijd en daarbij, ik vind nog steeds dat Mike niet alleen verantwoordelijk is voor het ophalen en brengen, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Ik ga nu even al googelend wat leuke ideetjes op doen voor het eten en een leuk ideetje dat ik nog heb voor morgen, maar wat ik hier nog niet neer kan zetten omdat vriendjelief natuurlijk niet alles hoeft te weten..;-)

2 Comments:

Blogger MacMickey said...

Tja die verrassing...de vorige ging een beeeetje mis. Maar omdat je het toch al verklapt hebt...fietsen kreng!! Overigens moet ik je een zwaar compliment geven dat je dit doet en hoe je het doet. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt maar ik heb diep respect voor je. Je wwet toch al dat ik van je hou, da's niks nieuws maar bij deze...ik zal je steune en je ook op je flikker geven als je loopt te klootviolen! Xxx je muis..

11:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hey beeb!

Fijn dat je weer thuis bent. Marloes leeft tegenwoordig op een Griekse salade die ze zelf maakt, vraag haar het recept eens. Ideaal als maaltijdvervanger.
Zelf merk ik als beginnend lijner dat fruit toch meer vult dan ik had gedacht. Appels, peren. Banaan ook maar daar moet je mee oppassen. Ik heb door de week de hagelslag afgezworen (eet al jaren iedere morgen twee bammetjes met 'muizestrontjes'). Ook geen koffie in de ochtend maar sinaasappelsap.
Oja, water.... veel water! Drie liter per dag. Nee ik red dat niet maar ik leer me aan om eerder water te nemen dan frisdrank. Die suikers schelen toch echt enorm en na een weekje mis je ze niet meer.

Vind gewoon je eigen ritme in wat je eet, doe ik ook. Sonja Bakker is een lekker ding maar helemaal naar haar luisteren doe ik ook niet (fluit-smiley).
Gaat je lukken! Zorg goed voor jezelf (en voor die andere muis).

11:46 AM  

Post a Comment

<< Home